Nowość: Zarządzanie projektami budowlanymi w praktyce

Nowość: Zarządzanie projektami budowlanymi w praktyce

Cele warsztatu:

  1. Zapoznanie się uczestników z procesami zarządzania projektami budowlanymi w oparciu o standardy PMBOK® Guide oraz Agile (Scrum)
  2. Zapoznanie się z narzędziami i technikami zarządzania projektami budowlanymi w zgodnie ze standardami PMBOK® Guide i Agile (Scrum)
  3. Zrozumienie roli Kierownika Projektu i Kierownika Budowy oraz rozwinięcie umiejętności miękkich niezbędnych w pracy Project Managera.

Korzyści dla uczestników:

Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:

  • Zastosować narzędzia i techniki zarządzania projektami
  • Tworzyć dokumentację projektową niezbędną do efektywnej realizacji projektu
  • Zastosować umiejętności miękkie kluczowe dla Kierownika Projektu i Kierownika Budowy.

 Metody szkoleniowe:

  • Szkolenie będzie prowadzone w formie warsztatu połączonego z krótkimi wykładami. Wykorzystywana będzie zasada efektywnego uczenia się dorosłych według Cyklu Kolba (doświadczenie – refleksja – teoria – planowanie)
  • Zostaną zastosowane następujące metody i narzędzia: prezentacja multimedialna, film, krótkie wykłady, dyskusje grupowe, studia przypadków, ćwiczenia w grupach
    z wykorzystaniem technik kreatywnego myślenia i inne.

 Program warsztatu:

1.Wstęp do zarządzania projektami

  • Definicje zarządzania projektami, w tym definicje projektów budowlanych
  • Czynniki wpływające na sukces projektu budowlanego
  • Rola Kierownika Projektu Budowlanego vs Kierownik Budowy vs pozostałe role w projekcie
  • Przywództwo w zarządzaniu projektami
  • Profil Kierownika Projektu i Kierownika Budowy
  • Relacja między strukturą organizacyjną firmy, a realizacją projektów
  • Kontekst projektu: kultura organizacyjna i inne
  • Cykl życia projektu/ grupy procesowe zgodnie z PMBOK® Guide
  • Wprowadzenie do zarządzania projektem zgodnie z podejściem Agile

 2. Procesy rozpoczęcia

  • Dokument rozpoczynający projekt – Karta Projektu
  • Elementy Karty Projektu
  • Wprowadzenie do zarządzania interesariuszami w projekcie
  • Identyfikacja interesariuszy w projekcie
  • Ocena interesariuszy
  • Współpraca pomiędzy interesariuszami

3. Procesy planowania

  • Zbieranie wymagań/  tworzenie epik i historyjek
  • Definiowanie zakresu projektu/ Planowanie spotkań koordynacyjnych tzw. Sprint
  • Struktura Podziału Prac (Work Breakdown Structure)/ Podział zadań
  • Harmonogram projektu / Priorytetyzacja Rejestru, Planning Poker (Sprint Planning Meeting)
  • Szacowanie kosztów w projekcie / Przygotowanie budżetu
  • Planowanie jakości / Stworzenie definicji „wykonany”
  • Planowanie zasobów ludzkich
  • Komunikacja w projekcie (Plan Komunikacji)/ Tablica zadań (Taskboard)
  • Zarządzanie zamówieniami (planowanie zaopatrzenia)
  • Ryzyko w projekcie -planowanie

– identyfikacja

– klasyfikacja

– pomiar

– planowanie metod reakcji na ryzyko

4. Procesy Realizacji i Kontroli

  • Zarządzanie zespołem projektowym/ „Swarning”, cotygodniowe vs codzienne spotkania koordynacyjne (scrumowe)
  • Zmiany w projekcie/ Zarządzanie Rejestrem Produktu
  • Monitorowanie i kontrola prac projektowych/ Tablice zadań, Wykresy spalania (Taskboards, Burnup/Burndown charts)
  • Weryfikacja i kontrola zakresu/ Przegląd Sprintu & zarządzanie Rejestrem Produktu
  • Kontrola harmonogramu/ Codzienne spotkania scrumowe
  • Kontrola kosztów
  • Zarządzanie jakością w projekcie/ Walidacja zgodnie z definicją „wykonane”
  • Dystrybucja informacji, zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy i raportowanie postępów prac / Tablice zadań (Taskboards)
  • Monitorowanie i kontrola ryzyka/ Codzienne spotkania scrumowe
  • Zarządzanie zamówieniami: gromadzenie i wybór ofert, administrowanie kontraktami

5. Procesy zamykania projektu

  • Zamykanie projektu lub fazy
  • Zamykanie kontraktu
  • Plan zarządzania deficytami
  • Zbieranie doświadczeń – „lesson learned”
  • Świętowanie sukcesu

6. Podsumowanie warsztatu

Czas trwania:  2 dni

Najbliższe szkolenia: Warszawa: 8-9  grudnia 2017, więcej, w tym cena tutaj

Pozostałe miasta: cena: 2100 plus 23% VAT; zapisy: kontakt@agilepmo.pl

Gdańsk: 2-3 marca 2018;             Kraków: 2-3 lutego 2018

Poznań: 26-27 stycznia 2018;     Wrocław: 23-24 lutego 2018

PMBOK  jest zarejestrowanym znakiem towarowym Project Management Institute, Inc.