Zarządzanie projektami w praktyce

Zarządzanie projektami w praktyce

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone zarówno dla początkujących jak i doświadczonych kierowników projektu, którzy chcieliby uporządkować swoją wiedzę z zakresu zarządzania projektami oraz wszystkich którzy pracują w zespołach projektowych.

Cele warsztatu:

  1. Zapoznanie się uczestników z cyklem życia projektu oraz procesami zarządzania projektami
  2. Zapoznanie się z narzędziami i technikami zarządzania projektami oraz tworzenia dokumentacji projektowej
  3. Zrozumienie roli Project Managera oraz rozwinięcie umiejętności miękkich niezbędnych w pracy Project Managera.

Korzyści dla uczestników:
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:

  • zastosować narzędzia i techniki zarządzania projektami
  • tworzyć dokumentację projektową
  • zastosować umiejętności miękkie kluczowe dla Project Managera

Metody szkoleniowe:
Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatu w połączeniu z krótkimi wykładami. Zostaną zastosowane następujące metody i narzędzia: prezentacja multimedialna, krótkie wykłady, dyskusje grupowe, studia przypadków, ćwiczenia w parach i małych grupach.

Program warsztatu:

1. Wstęp do zarządzania projektami

  • definicje zarządzania projektami
  • czynniki wpływające na sukces projektu
  • rola project managera vs pozostałe role w projekcie
  • przywództwo w zarządzaniu projektami
  • profil project managera
  • relacja między strukturą organizacyjną firmy, a realizacją projektów
  • kontekst projektu: kultura organizacyjna i inne

2. Cykl życia projektu/ grupy procesowe 

3. Procesy rozpoczęcia

  • Karta Projektu
  • Identyfikowanie interesariuszy

4. Procesy planowania

  • Project Management Plan i plany cząstkowe
  • Zakres projektu:
    • zbieranie wymagań
    • definiowanie zakresu
    • Struktura Podziału Prac (Work Breakdown Structure)
  • Harmonogram (diagram sieciowy, wykres Gantta, ścieżka krytyczna)
  • Koszty projektu
    • szacowanie
    • budżetowanie
  • Planowanie jakości
  • Planowanie zasobów ludzkich
  • Komunikacja w projekcie (Plan Komunikacji)
  • Zarządzanie zamówieniami (planowanie zaopatrzenia)
  • Ryzyko w projekcie
    • planowanie
    • identyfikacja
    • klasyfikacja
    • pomiar
    • planowanie metod reakcji na ryzyko

5. Procesy Realizacji i Kontroli

  • Zarządzanie zespołem projektowym
    • budowanie zespołu
    • rozwój zespołu
    • zmotywowanie zespołu
  • Pozostałe procesy realizacji i kontroli
    • zmiany w projekcie
    • monitorowanie i kontrola prac projektowych
    • weryfikacja i kontrola zakresu
    • kontrola harmonogramu
    • kontrola kosztów
    • zarządzanie jakością w projekcie (zapewnienie i kontrola jakości)
    • dystrybucja informacji, zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy i raportowanie postępów prac
    • monitorowanie i kontrola ryzyk
    • zarządzanie zamówieniami: gromadzenie i wybór ofert, administrowanie kontraktami

6. Procesy zamykania projektu

  • zamykanie projektu lub fazy
  • zamykanie kontraktu
  • „lesson learned” i świętowanie sukcesu

Podsumowanie szkolenia

 

Czas trwania

3 dni