Zarządzanie projektami w praktyce z elementami Agile

Zarządzanie projektami w praktyce z elementami Agile

Dla kogo”

Szkolenie przeznaczone zarówno dla początkujących jak i doświadczonych kierowników projektu, którzy chcieliby uporządkować swoją wiedzę z zakresu zarządzania projektami oraz wszystkich, którzy pracują w zespołach projektowych. Dyrektorom i kierownikom wyższego szczebla odpowiedzialnym za wdrożenie zarządzania projektami udział w szkoleniu pomoże dokonać wyboru odpowiedniego podejścia oraz odpowiednich narzędzi i technik.

Cele warsztatu:

  1. Zapoznanie się uczestników z cyklem życia projektu oraz procesami zarządzania projektami zgodnie z PMBOK® Guide i Agile (Scrum)
  2. Zapoznanie się z narzędziami i technikami zarządzania projektami oraz tworzenia dokumentacji projektowej – PMBOK® Guide i Agile (Scrum)
  3. Zrozumienie roli Project Managera oraz rozwinięcie umiejętności miękkich niezbędnych w pracy Project Managera.

Korzyści dla uczestników:
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:

  • zastosować narzędzia i techniki zarządzania projektami
  • tworzyć dokumentację projektową niezbędną do efektywnej realizacji projektu
  • zastosować umiejętności miękkie kluczowe dla Project Managera

Metody szkoleniowe:
Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatu w połączeniu z krótkimi wykładami. Zostaną zastosowane następujące metody i narzędzia: prezentacja multimedialna, krótkie wykłady, dyskusje grupowe, studia przypadków, ćwiczenia w parach i małych grupach.

Program warsztatu:

1. Wstęp do zarządzania projektami

  • Definicje zarządzania projektami
  • Czynniki wpływające na sukces projektu
  • Rola project managera vs pozostałe role w projekcie
  • Przywództwo w zarządzaniu projektami
  • Profil project managera
  • Relacja między strukturą organizacyjną firmy, a realizacją projektów
  • Kontekst projektu: kultura organizacyjna i inne
  • Cykl życia projektu/ grupy procesowe zgodnie z PMBOK® Guide
  • Wprowadzenie do Agile ” Scrum

2. Procesy rozpoczęcia

  • Dokument rozpoczynający projekt – Karta Projektu
  • Elementy Karty Projektu
  • Wprowadzenie do zarządzania interesariuszami w projekcie
  • Identyfikacja interesariuszy w projekcie
  • Ocena interesariuszy

3. Procesy planowania

  • Zbieranie wymagań/ tworzenie epik i historyjek
  • Definiowanie zakresu projektu/ Planowanie sprintu (Sprint Planning Meeting)
  • Struktura Podziału Prac (Work Breakdown Structure)/ Podział zadań
  • Harmonogram projektu / Priorytetyzacja Rejestru, Poker (Sprint Planning Meeting)
  • Szacowanie kosztów w projekcie / Poker
  • Przygotowanie budżetu
  • Planowanie jakości / Stworzenie definicji „wykonany”
  • Planowanie zasobów ludzkich
  • Komunikacja w projekcie (Plan Komunikacji)/ Tablica zadań (Taskboard)
  • Zarządzanie zamówieniami (planowanie zaopatrzenia)
  • Ryzyko w projekcie
    • planowanie
    • identyfikacja
    • klasyfikacja
    • pomiar
    • planowanie metod reakcji na ryzyko

4. Procesy Realizacji i Kontroli

  • Zarządzanie zespołem projektowym/ „Swarning”, codzienne spotkania scrumowe
  • Zmiany w projekcie/ Zarządzanie Rejestrem Produktu
  • Monitorowanie i kontrola prac projektowych/ Tablice zadań, Wykresy spalania (Taskboards, Burnup& Burndown charts)
  • Weryfikacja i kontrola zakresu/ Przegląd Sprintu & zarządzanie Rejestrem Produktu
  • Kontrola harmonogramu/ Codzienne spotkania scrumowe
  • Kontrola kosztów
  • Zarządzanie jakością w projekcie/ Walidacja zgodnie z definicją „wykonane”
  • Dystrybucja informacji, zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy i raportowanie postępów prac / Tablice zadań (Taskboards)
  • Monitorowanie i kontrola ryzyk/ Codzienne spotkania scrumowe
  • Zarządzanie zamówieniami: gromadzenie i wybór ofert, administrowanie kontraktami

5. Procesy zamykania projektu

  • Zamykanie projektu lub fazy
  • Zamykanie kontraktu
  • Plan zarządzania deficytami
  • Zbieranie doświadczeń – „lesson learned”
  • Świętowanie sukcesu

Podsumowanie szkolenia

PMBOK jest zarejestrowanym znakiem towarowym Project Management Institute, Inc.

Czas trwania

3 dni