Zarządzanie wielokulturowym i wirtualnym zespołem, czyli dla wszystkich, którzy chcą być „globe smart”

Zarządzanie wielokulturowym i wirtualnym zespołem, czyli dla wszystkich, którzy chcą być „globe smart”

Dla kogo”

Warsztat przeznaczony jest dla kierowników, liderów, doradców i członków wielokulturowych, rozproszonych zespołów oraz wszystkich, którzy pełnią role związane z zarządzaniem wielokulturowymi i wirtualnymi zespołami.

Cele warsztatu:

  1. Zapoznanie się uczestników z wyzwaniami globalnych zespołów oraz strategiami i technikami radzenia sobie z nimi
  2. Wzrost świadomości kulturowej
  3. Zapoznanie się uczestników z najlepszymi praktykami zarządzania wirtualnymi i wielokulturowymi zespołami
  4. Nabycie umiejętności pracy w globalnych zespołach

Korzyści dla uczestników:

Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:

  • rozumieli problemy i wyzwania wirtualnych i wielokulturowych zespołów
  • rozumieli i rozpoznawali różnice międzykulturowe
  • potrafili zastosować opowiednie strategie i narzędzia budowania efektywnych zespołów ponad granicami (uzyskanie efektu synergii, budowanie zaufania, efektywna komunikacja)

Metody szkoleniowe:

Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatu w połączeniu z krótkimi wykładami. Zostaną zastosowane następujące metody i narzędzia: prezentacja multimedialna, krótkie wykłady, dyskusje grupowe, studia przypadków, ćwiczenia w małych grupach.

Program warsztatu:

1. Wprowadzenie do pracy globalnej

  • Korzyści pracy zdalnej
  • Wyzwania wirtualnego zespołu
  • Kluczowe błędy wpływające na efektywność zespołu rozproszonego
  • Profil efektywnego zespołu rozproszonego
  • Ścieżka skutecznego zespołu wirtualnego

2. Świadomość kulturowa

  • Co to jest kultura”
  • Typologie kultur
    • Geert Hofstede
    • GlobeSmart
    • Solomon & Schell
    • Multi-active, linear- active, reactive
    • Model ICAM (Intercultural Awareness Model)

3. ICAM w praktyce

  • Hierarchia vs. Egalitaryzm
  • Formalny vs. Nieformalny
  • Grupowy vs. Indywidualny
  • Interpersonalny vs. Tranzakcyjny
  • Komunikacja bezpośrednia vs. Pośrednia
  • Kontrola czasu vs. Płynne traktowanie czasu
  • Kontrola zewnętrzna vs. Wewnętrzna
  • Status vs. Równowaga

4. Współpraca i zaufanie on-line

  • 3 cechy współpracy
  • TAO wirtualnego zespołu
  • Zaufanie, substytut kontroli
  • Zaufanie transakcyjne

5. Budowanie efektywnego zespołu wirtualnego

  • Etap 0: Czy jestem gotowy na uruchomienie zespołu rozproszonego” Sprawdź swoje IQ”
  • Etap 1: Przed uruchomieniem. Tworzenie wirtualnego zespołu
  • Etap 2: Uruchomienie: Kick off (spotkanie inicjujące)
  • Etap 3: Po uruchomieniu: Monitorowanie i ocena efektywności zespołu

6. Model ROMP ” zwiększenie efektywności zespołu rozproszonego

  • Relacje
  • Odpowiedzialność
  • Motywacja
  • Proces i Cel

7. Przywództwo wirtualne

  • Wyzwania lidera zespołu rozproszonego
  • Przetestuj swoje IQ ” studium przypadku
  • Kompetencje efektywnego lidera zespołu wirtualnego
  • 4 stymulatory efektywności

8. Narzędzia i techniki współpracy wirtualnej

  • Rola moderatora
  • Efektywne spotkania wirtualne

9. Podsumowanie i zakończenie warsztatu

Czas trwania

1-2 dni