Cele szkolenia
Po odbyciu tego szkolenia jego uczestnicy:
- znają zasady dotyczące certyfikacji PMP®, formę i strukturę egzaminu, typowe pytania,
- posiadają wiedzę umożliwiającą zdanie egzaminu PMP® – znają opisane w PMBOK® Guide pojęcia, procesy, metody, narzędzia, techniki,
- posiadają wiedzę w zakresie Project Management Institute® Code of Ethics and Professional Conduct, wymaganego
na egzaminie, - znają typową konstrukcję pytań egzaminacyjnych, potrafią sprawnie analizować i szybko odczytać sens najtrudniejszych pytań oraz poprawnie odpowiadać na nie, potrafią identyfikować i eliminować niepoprawne odpowiedzi zwłaszcza tam, gdzie poprawna wydaje się więcej niż jedna odpowiedź,
- dzięki egzaminowi próbnemu są praktycznie zapoznani z tempem egzaminu, skalą trudności pytań, reakcjami swojego organizmu na wysiłek egzaminacyjny oraz potrafią wypracować własną strategię przechodzenia przez egzamin,
- znają ewentualne luki w swojej wiedzy i potrafią zaplanować dalszą naukę przed egzaminem,
- są kompleksowo przygotowani do podejścia do egzaminów PMP®.
Ramowy program szkolenia
- Wprowadzenie do szkolenia
- Przedstawienie programu i celów szkolenia.
- Zebranie oczekiwań uczestników.
- Ustalenie zasad obowiązujących podczas szkolenia.
- Test wstępny
- Przeprowadzenie testu wstępnego (25 pytań, 30 minut).
- Omówienie odpowiedzi, identyfikacja obszarów sprawiających trudności.
- Zasady uczestnictwa w egzaminie PMP®
- Wymogi certyfikacyjne i zasady ich spełnienia.
- Procedura aplikowania na egzamin.
- Porady praktyczne związane ze składaniem aplikacji.
- Audyt Project Management Institute® – jak się do niego przygotować.
- Egzamin PMP®
- Specyfika i typowe konstrukcje pytań egzaminacyjnych.
- Charakterystyka podejścia PMI do zarządzania projektami ” wnioski na egzamin.
- Metody eliminowania niepoprawnych odpowiedzi.
- Terminologia PMBOK® Guide. Projekty w organizacji
- Projekty, programy, portfele i zarządzanie nimi.
- Cykl życia projektu i jego rodzaje.
- Projekty w organizacji, typowe formy organizacyjne.
- Przypomnienie najważniejszych pojęć.
- Runda pytań egzaminacyjnych.
- Zarządzanie integracją
- Procesy zarządzania integracją – przegląd.
- Najważniejsze narzędzia, techniki i metody, wejścia do i wyjścia z procesów.
- Przypomnienie najważniejszych pojęć.
- Runda pytań egzaminacyjnych z zarządzania integracją.
- Zarządzanie zakresem.
- Procesy zarządzania zakresem – przegląd.
- Najważniejsze narzędzia, techniki i metody, wejścia do i wyjścia z procesów.
- Przypomnienie najważniejszych pojęć.
- Runda pytań egzaminacyjnych z zarządzania zakresem.
- Zarządzanie harmonogramem
- Procesy zarządzania harmonogramem – przegląd.
- Najważniejsze narzędzia, techniki i metody, wejścia do i wyjścia z procesów.
- Przypomnienie najważniejszych pojęć.
- Runda pytań egzaminacyjnych z zarządzania harmonogramem.
- Zarządzanie budżetem
- Procesy zarządzania budżetem – przegląd.
- Najważniejsze narzędzia, techniki i metody, wejścia do i wyjścia z procesów.
- Przypomnienie najważniejszych pojęć.
- Runda pytań egzaminacyjnych z zarządzania budżetem.
- Zarządzanie jakością
- Procesy zarządzania jakością – przegląd.
- Najważniejsze narzędzia, techniki i metody, wejścia do i wyjścia z procesów.
- Przypomnienie najważniejszych pojęć.
- Runda pytań egzaminacyjnych z zarządzania jakością.
- Zarządzanie zasobami w projekcie.
- Procesy zarządzania zasobami – przegląd
- Najważniejsze narzędzia, techniki i metody, wejścia do i wyjścia z procesów.
- Przypomnienie najważniejszych pojęć.
- Runda pytań egzaminacyjnych z zarządzania ludźmi
- Zarządzanie komunikacją
- Procesy zarządzania komunikacją – przegląd.
- Najważniejsze narzędzia, techniki i metody, wejścia do i wyjścia z procesów.
- Przypomnienie najważniejszych pojęć.
- Runda pytań egzaminacyjnych z zarządzania komunikacją.
- Zarządzanie ryzykiem
- Procesy zarządzania ryzykiem – przegląd
- Najważniejsze narzędzia, techniki i metody, wejścia do i wyjścia z procesów.
- Przypomnienie najważniejszych pojęć.
- Runda pytań egzaminacyjnych z zarządzania ryzykiem.
- Zarządzanie zamówieniami
- Procesy zarządzania dostawcami – przegląd.
- Najważniejsze narzędzia, techniki i metody, wejścia do i wyjścia z procesów.
- Przypomnienie najważniejszych pojęć.
- Runda pytań egzaminacyjnych z zarządzania zamówieniami.
- Zarządzanie interesariuszami
- Procesy zarządzania interesariuszami – przegląd.
- Najważniejsze narzędzia, techniki i metody, wejścia do i wyjścia z procesów.
- Przypomnienie najważniejszych pojęć.
- Runda pytań egzaminacyjnych z zarządzania interesariuszami.
- Kodeks Project Management Institute® Code of Ethics and Professional Conduct
- Najważniejsze wytyczne kodeksu.
- Runda pytań egzaminacyjnych z kodeksu etycznego PMI.
- Egzamin próbny
- Przeprowadzenie pełnego egzaminu próbnego (200 pytań, 4 godziny)
- Sprawdzenie testów, omówienie pytań i obszarów sprawiających trudności.
- Podsumowanie szkolenia
- Wnioski ze szkolenia.
- Omówienie sposobów planowania dalszej nauki uczestników.
Metody szkoleniowe
W trakcie szkoleń stosowane będą zróżnicowane metody uczenia:
- praca w podgrupach,
- prezentacja teorii,
- dyskusja z grupą,
- zadania domowe,
- praca z pytaniami egzaminacyjnymi,
- zamknięta grupa wspracia w trakcie i po zakończeniu kursu aż do zadnia egzaminu.
Materiały dla uczestników
- Materiały szkoleniowe.
- Zestawy pytań egzaminacyjnych i odpowiedzi do pytań.
- Dostęp do nagrań wszystkich sesji.
Szkolenie prowadzone w języku angielskim lub polskim.
PMBOK, PMI, PMP, CAPM, Project Management Professional, Certified Associate in Project Management, Project Management Institute są zarejestrowanymi znakami towarowymi Project Management Institute, Inc.