Cele warsztatu:
- Zapoznanie się uczestników z cyklem życia projektu oraz procesami zarządzania projektami
- Zapoznanie się z narzędziami i technikami zarządzania projektami oraz tworzenia dokumentacji projektowej
- Zrozumienie roli Project Managera oraz rozwinięcie umiejętności miękkich niezbędnych w pracy Project Managera.
Korzyści dla uczestników:
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:
- zastosować narzędzia i techniki zarządzania projektami
- tworzyć dokumentację projektową
- zastosować umiejętności miękkie kluczowe dla Project Managera
Metody szkoleniowe:
Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatu w połączeniu z krótkimi wykładami. Zostaną zastosowane następujące metody i narzędzia: prezentacja multimedialna, krótkie wykłady, dyskusje grupowe, studia przypadków, ćwiczenia w parach i małych grupach.
Program warsztatu:
1. Wstęp do zarządzania projektami
- definicje zarządzania projektami
- rola project managera vs pozostałe role w projekcie
2. Cykl życia projektu
3. Rozpoczęcie projektu
- Karta Projektu
- Identyfikowanie interesariuszy
4. Planowanie projetu
- Zakres projektu:
- zbieranie wymagań
- Struktura Podziału Prac (Work Breakdown Structure)
- Harmonogram (diagram sieciowy, wykres Gantta, ścieżka krytyczna)
- Koszty projektu
- Planowanie jakości
- Planowanie zasobów ludzkich
- Komunikacja w projekcie (Plan Komunikacji)
- Zarządzanie zamówieniami (planowanie zaopatrzenia)
- Ryzyko w projekcie
5. Realizacja i kontrola projektu
- Zarządzanie zespołem projektowym
- budowanie zespołu
- rozwój zespołu
- zmotywowanie zespołu
- Pozostałe procesy realizacji i kontroli
- zmiany w projekcie
- monitorowanie i kontrola prac projektowych
- weryfikacja i kontrola zakresu
- kontrola harmonogramu
- kontrola kosztów
- zarządzanie jakością w projekcie (zapewnienie i kontrola jakości)
- dystrybucja informacji, zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy i raportowanie postępów prac
- monitorowanie i kontrola ryzyk
- zarządzanie zamówieniami: gromadzenie i wybór ofert, administrowanie kontraktami
6. Zamykania projektu
- zamykanie projektu lub fazy
- zamykanie kontraktu
- “lesson learned” i świętowanie sukcesu
Podsumowanie szkolenia