Zarządzanie projektami w praktyce z elementami Agile

Zarządzanie projektami w praktyce z elementami Agile

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone zarówno dla początkujących jak i doświadczonych kierowników projektu, którzy chcieliby uporządkować swoją wiedzę z zakresu zarządzania projektami oraz wszystkich, którzy pracują w zespołach projektowych. Dyrektorom i kierownikom wyższego szczebla odpowiedzialnym za wdrożenie zarządzania projektami udział w szkoleniu pomoże dokonać wyboru odpowiedniego podejścia oraz odpowiednich narzędzi i technik.

Cele warsztatu:

  1. Zapoznanie się uczestników z cyklem życia projektu oraz procesami zarządzania projektami zgodnie z PMBOK® Guide i Agile (Scrum)
  2. Zapoznanie się z narzędziami i technikami zarządzania projektami oraz tworzenia dokumentacji projektowej – PMBOK® Guide i Agile (Scrum)
  3. Zrozumienie roli Project Managera oraz rozwinięcie umiejętności miękkich niezbędnych w pracy Project Managera.

Korzyści dla uczestników:
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:

  • zastosować narzędzia i techniki zarządzania projektami
  • tworzyć dokumentację projektową niezbędną do efektywnej realizacji projektu
  • zastosować umiejętności miękkie kluczowe dla Project Managera

Metody szkoleniowe:
Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatu w połączeniu z krótkimi wykładami. Zostaną zastosowane następujące metody i narzędzia: prezentacja multimedialna, krótkie wykłady, dyskusje grupowe, studia przypadków, ćwiczenia w parach i małych grupach.

Program warsztatu:

1. Wstęp do zarządzania projektami

  • Definicje zarządzania projektami
  • Rola Project Managera, a pozostałe role w projekcie
  • Cykl życia projektu
  • Wprowadzenie do Agile

2. Rozpoczęcie projektu

  • Piramida sensu
  • Po co to robimy? Wspólna wizja
  • Co chcę osiągnąć i jak to zweryfikuję? Cele SMART
  • Z kim to robimy? Interesariusze
  • Zarządzanie rozwojem produktu poprzez wartość
  • Czy w to wchodzimy? Karta Projektu

3. Planowanie projektu

  • Jakie mamy potrzeby? Wymagania w projekcie
  • Co chcemy zrobić? Struktura Podziału Prac i Rejestr Produktu
  • Na kiedy, kto i ile to kosztuje? Szacowanie
  • Harmonogram, czy tablica zadaniowa?
  • Budżet projektu
  • Zasoby w projekcie
  • Role i odpowiedzialności
  • Jak pracujemy? Kontrakt zespołu
  • Komunikacja w projekcie – Plan Komunikacji / Tablica zadaniowa
  • Jakie są szanse i zagrożenia? Ryzyko w projekcie
  • Plan Zarządzania Projektem

4. Realizacja i monitorowanie projektu

  • Zarządzanie zespołem projektowym
  • Zmiany w projekcie
  • Monitorowanie postępów prac projektowych – tablice zadaniowe, wykresy spalania
  • Weryfikacja i kontrola zakresu – przegląd sprintu & zarządzanie Rejestrem Produktu
  • Kontrola harmonogramu, kosztów i monitorowanie ryzyka / Codzienne spotkania scrumowe
  • Dystrybucja informacji, zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy i raportowanie postępów prac / Tablice zadaniowe

5. Zakończenie projektu

  • Zamykanie projektu lub fazy
  • Plan zarządzania deficytami
  • Zbieranie doświadczeń – “lesson learned”
  • Świętowanie sukcesu

Podsumowanie szkolenia

PMBOK jest zarejestrowanym znakiem towarowym Project Management Institute, Inc.

Czas trwania

3 dni

Zarządzanie projektami budowlanymi w praktyce z elementami BIM

Gdańsk: 7-8 czerwca 2019

Zapisy trwają !




close-link